top of page
  • תמונת הסופר/תAdmin

דוד קרמרמן ז"ל, קהילה מסורתית נוה צדק


בצער רב אני מודיעה על פטירתו של חברנו וידיד נפשנו דוד קרמרן ז״ל דוד היה נשיא הקהילה מתחילתה והוא ונשפחתו האמינו בפרוייקט של הקמת קהילתנו בנווה צדק איש עניו ונעים הליכות מסביר פנים לכל יהיה זכרו ברוך! הלוויה של דוד קרמרמן זכרונו לברכה תיהיה ביום רביעי ה11/7 כ״ח תמוז בשעה 17:00 בבית אלמין קיבוץ עינת. תיהנה הסעות מבית הכנסת בשעה 15:30 רחוב שלוש 42. השבעה תארך בביתו של דוד ביפו. תנצבה

דוד קרמרמן נולד בעפולה בשנת 1937, בנם של סימה ושאול, השלישי מבין ארבעה אחים. הוריו, ילידי רוסיה, עלו לארץ ישראל מיד לאחר חופתם, והגיעו באונייה לנמל יפו.

כשהיה בן שמונה עברה המשפחה לתל אביב. הוא למד בבתי ספר דתיים - ביל"ו וגימנסיה גאולה. "גדלתי בבית מסורתי, שהאוירה בו היתה דומה מאוד למה שגיליתי אחר כך בתנועה המסורתית", מספר דוד.

את שירותו הצבאי עשה בנח"ל, שם הקים היאחזות, מושב אמציה בחבל לכיש, והיה מזכיר המשק.

במלחמת העצמאות, בכיבוש יפו על ידי האצ"ל, נהרג אחיו שלמה. "זה אירוע שמאוד השפיע על חיי", אומר דוד. "בתור ילד, שני האחים שלי שירתו באצ"ל. במשך כמה שנים ישנו שלושתנו בחדר אחד, אבל אפילו לא ידעתי ששניהם בפעילים באצ"ל. כשגיליתי, רציתי גם אני להצטרף וביקשתי להדביק שלטים ברחובות. הייתי בן 11, אמרו לי כשתהיה בן 13 נקבל אותך. אבל אז אחי נהרג והאח הגדול היה מבוקש על ידי הבריטים, אז זה ירד מהפרק".

אחרי שחרורו מהצבא למד דוד בארצות הברית באוניברסיטת ג'ורג'טאון לתואר ראשון בתעבורה בינלאומית. קודם לכן, למד שנה באנגליה שם הכיר את אשתו הראשונה ולהם נולדו שלושה ילדים.

את אשתו השנייה קרן פגש בארצות הברית. כשחזרו לישראל פתחו ביחד את מסעדת "קרן" על גבול תל אביב-יפו, "אבל קרן היא זו שהובילה את המקום", הוא אומר. "המסעדה היתה הדגל של על"ם – עמותה לנוער במצוקה – שם למדו נערים במצוקה מקצוע ומוטיבציה בחיים, עד כדי כך שאחד העובדים במסעדה הוא היום מסעדן בעצמו".

דוד עבד בחברה משפחתית שעסקה בתעשייה, והוא גאה בכך שהיתה זו החברה הישראלית הראשונה שנרשמה למסחר בבורסה בארצות הברית.

לדוד חמישה ילדים ו-14 נכדים. הוא מכהן כיום כיו"ר חברת אריאל לחדשות מדעית, שליד אוניברסיטת אריאל.

הוא כיהן כיו"ר קהילת נוה צדק מרגע הקמתה בשנת 2013 ועד סוף 2017. בשנים אלה פעל רבות לבניית הקהילה וביסוסה, ותרם לשגשוגה ולתפקודה השוטף. דוד, יודעים חברי הקהילה, נוכח תמיד, דואג לדברים הקטנים והגדולים גם יחד, חושב על התמונה הכוללת, והוא אבן היסוד של הקהילה.

"אלה היו שנים טובות ומאתגרות. חשוב לי שהתנועה המסורתית תהיה יותר מוכרת ומובנת בקרב הקהל הישראלי, כי היא מתאימה לדרך של חלק ניכר מהישראלים. אני מקווה שנמצא את הדרך לקשר כמה שיותר ישראלים לדרך החשובה הזאת".


165 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page